Tai melkein. Olimme pelastuskoirien järjestämässä rivitottiksessa. Ideana oli, että 90-luvun malliin yksi käskee ja koirakot tekee yhtäaikaa töitä. Kyllä tuli Remon koulutukset mieleen vaikkakin Remo ei koskaan tottiksesta tuolla tavoin nauttinutkaan.

Aksulla oli draivi päällä, vaikka herra nyt oli hieman malttamaton niin sillä oli mieletön halu tehdä töitä minun kanssa. Tällä kertaa meillä oli grillattua kanaa palkkana, eikä Aksu kehujen lisäksi muuta kaivannut vaikkakin kylläkin leikimme pariin otteeseen. Hienosti Aksu jaksoi keskittyä liikkeisiin. Tosin palkkaa herra sai ruhtinaallisesti, ajattelin, että jos me ottaisimme tämän kerran sillä periaatteella, että meillä on hauskaa ja minun kanssani kannattaa tehdä yhdessä töitä vaikka lähellä olisi muita koiria.

Kyllähän Aksun liikkeistä näki, että palkkauksen muuttumisen myötä puhtaus on karsiutunut. Tänään Aksu edisti hyvin helposti ja sivulla istumisen asennossa on todella paljon parantamisen varaa. Mutta kontakti oli todella hyvä ja tekemisen ilo. Se on tällä hetkellä minulle tärkein. Toisten koirien ohittaminen ei juurikaan ollut ongelma.

Jos jotakin huonoa pitää sanoa niin kärsivällisyyttä saisi alkaa treenata, kun vain tietäisi miten. Aksu ei kyennyt juurikaan vain olemaan ja voi arvata, että puoli tuntia käskyn alla teki tiukkaa lopussa. Luoksetulon saamme ottaa treenin alle. Nyt se on jäänyt ja ilmeisesti olemme ottaneet hieman liikaa tänne-käskyä ilman loppu suoritusta. Vauhdillahan tuo tuli suoraan sivulle, mutta hieman oli liukasta ja Aksu ei oikein onnistunut himmaamaan vauhtia vaan kaarsi kaukaa ja sitten valitettavasti näki lelun kädessä ( mun moka!) eikä enää tiennyt mitä pitäisi tehdä.

Tuo ei nyt vaarallista ole, kerrankos nuorelle koiralle oikosulkuja tulee. Kaiken kaikkiaan minä olin erittäin tyytyväinen. Pitkä tauko tottistreeneissä, yhteistreenejä on ollut viimeksi kesällä ja kun motivaatio oli noinkin hyvä niin olen enemmän kuin tyytyväinen. Me opimme paljon ja tiedämme mihin taasen seuraavaksi keskitytään. Jännä oli huomata, että tällä erää namipalkka kunnon kehujen kanssa toimi erittäin hyvin, kunhan välillä leikitään. Ne kehut olivat ehkä vieläkin parempia kuin kana...

Tässähän voisi katsoa onkos jossakin lähistöllä möllitokokisoja ja katsoa mites ne menisi.